Biurowe menu - o czym warto pamiętać w pracy

Czasem odbierzemy telefon, odpiszemy na Facebooku lub przerzucimy okiem  internetowe artykuły. Biurowe życie mimo natłoku obowiązków wymaga zrobienia sobie drobnej przerwy. Za najprzyjemniejszy przerywnik uchodzi oczywiście  jedzenie. Niestety,  zdarza się nam z tymi kulinarnymi dobrami przesadzić. Jak ustrzec się podstawowych błędów ,tak by nie dostać od kolegów z pracy etykiety samoprzylepnej z hasłem: „zlituj się nad swoim krzesłem” ,a waga nie konkurowała z wynikami skoków narciarskich?



Znaj swoje limity

Łatwo się mówi, gorzej realizuje. Jednak najlepszą metodą by mieścić się jeszcze w te same spodnie po miesiącu biurowej pracy jest po prostu regularne i umiarkowane jedzenie. Ciężko odmówić sobie słodkich przyjemności, zwłaszcza gdy praca obliguje do tego by spędzić trochę czasu wgapiony w monitor.  Niestety, takie słodkości generalnie często wymykają się z pod naszej kontroli i ciężko jest zapanować nad ich ilością.   Lepiej spróbować narzucić sobie jasne zasady odnośnie żywienia. Pijemy kawę o 9, jemy lunch o 13.  To na pewno będzie dużo korzystniejsze dla naszego zdrowia, a także dodatkowo może pomóc w układaniu pracowniczych obowiązków. Regularność przez wielu dietetyków jest uznawana za kluczową, w kwestii zdrowego żywienia.

 

Nie podjadaj miła nie podjadaj
 

Największym błędem  jaki można popełnić przeciw własnej wadze i zdrowiu  jest podjadanie przy biurku. Często wydawałoby się , że najdrobniejsze przekąski takie jak paluszki, orzeszki, ciasteczka są delikatne i komfortowe w miejscu pracy. Zjemy szybko i bez rozpamiętywania.  Niestety, to prawdziwa bomba kaloryczna. Średnia paczka paluszków 100 gram to ponad 440 kalorii, czyli mniej więcej tyle co 150 g kotlet schabowy.  Wyobraź sobie, że pomimo zjedzonego śniadania i lunchu wrzucasz w siebie jeszcze, średniej wielkości kotlet.  Daje do myślenia?
 

Cudze chwalicie

Jeszcze kilka lat temu największą popularnością w porze lunchowej cieszyły się fast-foody. Kebab, pizza, zapiekanki, ciężko się oprzeć pokusie obfitego i umówmy się, smacznego posiłku. Niestety, takie jedzenie jest bardzo wysoko kaloryczne, a produkty używane do ich zrobienia są wysoko przetworzone. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście zabieranie własnych posiłków . Nowoczesne firmy z reguły dbają o komfortowe zaplecze kulinarne i zaopatrzenie miejsca pracy nie tylko w akcesoria biurowe. Mikrofalówka, lodówka czy nawet kuchenka to teraz standard wyposażenia. Zdecydowanie ułatwia to przynoszenie i odgrzewanie domowych posiłków.   Gdy sam ugotujesz to Ty masz kontrolę nad tym co zjadasz. Od kolebki aż po grób swojego dania, jesteś przy nim na każdym kroku.

Zielone nie boli

Kierując się zasadami zdrowego odżywiania w pracy trzeba pamiętać, że sami jesteśmy w głównej mierze odpowiedzialni za to czy sprzęt biurowy pod naszym ciężarem się nie ugnie J .  Nawet gdy nie mamy czasu odpowiednio przygotować się w kwestii żywienia i zamawiamy posiłek lub korzystamy ze stołówki w budynku. Warto zastanowić się nad doborem posiłku. Jeśli zależy nam na własnym zdrowiu, trzeba uwzględniać rolę warzyw i owoców w naszej diecie.  Będąc wielkim smakoszem mięsnych potraw można przecież raz w tygodniu skusić się na sałatkę. Kto wie, być może znajdziesz taką, która wpadnie w Twoje gusta. Jeśli mimo wszystko ciężko jest się przełamać w kwestii sałatek, być może warto wybierać takie posiłki, które z reguły zawierają w swoim składzie chociaż trochę zielonych dodatków.

Pij wodę będziesz wielki

Wielki, a z pewnością zdrowszy i  pełniejszy.  Picie kilku szklanek wody podczas pracy może być bardzo korzystne dla Twojego zdrowia. Badania przeprowadzane przez uczonych z Kalifornii udowodniły, że osoby pijące 2 l. wody dziennie rzadziej zapadają na choroby serca.   Oczywiście woda ma niewątpliwie bardzo korzystny wpływ na nasz metabolizm, usprawnia jego funkcjonowanie i pozwala na utrzymanie optymalnej wagi organizmu. Dodatkowo można jej przypisać  wiele innych czynników ważnych dla naszego zdrowia, samopoczucia czy wyglądu.  Z bardziej przyziemnych spraw, woda jest idealnym rozwiązaniem na podjadanie podczas pracy. Szklanka wody zapełni Twój żołądek i odwiedzie Cię skutecznie od myśli przegryzania przekąsek.